سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیلوفرآبی


(( همیشه با تو ))
خلوت شب
هو اللطیف
پر پرواز
ماهین خبر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
پتی آباد سینمای ایران
نور
اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن (عج)
عروج
هیئت
به دادم برس
سلام
خط بارون
داستان سرا
کلک بهار
نم نم بارون...
بیکرانه ها
امیدزهرا
تعقل و تفکر
دیوونه ی تنها
نگاهم برای تو
مسافره شب
حجاب
مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع)
طلسم شدگان
نامه ی زرتشت
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
DENIZ
دفترچه‏ی آبی
دهکده(دیگه بحث سیاسی نمی کنم)این وبلاگا مال تو فقط تو
خانه یکدلی
دلسرا
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
دنیای مقالات
برگ سبز
بی ستاره ترین شبهای زندگی...
رویای ناتمام
توکای شهر خاموش
مهراد
مادرانه
خدای که به ما لبخند میزد
پولاد آزادی
عاشقان جواد کاظمیان
یاد ایام
کسی که مثل هیچکس نیست
فاطمه زهرا کوچولو
کوثر
شاعرانه
اکنکار نغمه کوچک در آوای سکوت
اکنکار نغمه کوچک در آوای سکوت
نگرانی
نگرانی
** همیشه در قلب منی **
یه بچه مثبت فراری
علم و اسلام
بال شکسته
پویش سبز


سایت سده لنجان (شهر زیبای من )
دوست تو
انعکاس دل
زورقی در ساحل

جک اس ام اس ....
عکس
عصر ظهور در عصر نوین
گزیده ای از اخبار ورزشی از همه جا
:::.....اینجا همه چی پیدا می شه فعلا بیا تو.....:::
در دل نهفته ها
وبلاگ بچه های سوم افتخار

سلام امروز آمدم با عکس هایی از کره شمالی که یکی از آنها جایی است که ما برای سیزده بدر به آنجا رفته بودیم.

 

مراسم آتش بازی در کره شمالی

این هم همان پیشاهنگی است که ما هنگام سیزده بدر به آن جا رفتیم.

امیدوارم که عکس ها مورد پسندتان بوده باشند . باز هم از این عکس ها می گذارم . منتظرم باشید البته 23 خردادزیرا تا آن موقع امتحان دارم.

خدانگهدار

                               

 

 


ارسال شده در توسط Nilo0far R

سلام؛ عصبانی نشید، می دونم نوشتن این مطلب باید زودتر انجام می شد اما چون سرم شلوغ بود نتونستم زودتر این کار رو انجام بدم. ولی حالا هم که نوشتم اون را از دست ندید.

روز سیزده بدر همه ما خانواده هایی که این جا هستیم با هم به گردش رفتیم تا به رسم ایرانی بودن سیزدهمان را در کنیم .ما همگی به مکانی بسیار زیبا به نام پیشاهنگی رفتیم که در واقع دریاچه ای بود که اطرافش را درختان فراوانی پوشانده بود ، آن جا غیر قابل وصف است و اگر توانستم در آینده عکسی را از آنجا تهیه و در وبلاگم نمایش می دهم .

ما در آن جا بودیم و عصر هم از آن جا به خانه هایمان باز گشتیم آنجا خیلی خوش گذشت وجای شما خالی بود البته این را یادم رفت ذکر کنم که ما قبل از این که به آ ن جا برویم به پارکی رفتیم که آن جا هم به نوبه ی خودش زیبا و دل نشین بود خلاصه آن روز به ما بد نگذشت و باز هم می گویم جای شما خالی بود.

خیلی خلاصه بود نه؟؟!!؟!!           ولی خوب بود نه؟!؟!؟!؟!؟!!؟

راستی شما نظرتون در مورد خارج از وطن بودن چیه ؟ اگه جای من بودید چه حس وحالی داشتید ؟ حتما جوابمو توی قسمت نظرات بدید ! منتظر جواب هاتون هستم .


ارسال شده در توسط Nilo0far R

 

سلام ؛ من یک معذرت خواهی به شما بدهکارم به خاطر این که نوشتن این مطلب توسط من باید زودتر انجام می شد اما از بس که سر من شلوغ است نتوانستم این مطلب را زودتر خدمت شما عرض کنم پس حالا هم که وقت کردم و نوشتم خواندنش را از دست ندهید:

تا آن جایی که من یادم می آید سال تحویل در وطنم ایران بوده ام اما امسال سال تحویل من در خاک وطن نبودم بلکه در کشوری دیگر بودم به نام کره شمالی.در این جا ما حدود 6-7 خانواده ی ایرانی  هستیم  وبرای این که کمتر احساس دلتنگی کنیم قرار شد برنامه ای جذاب تدارک ببینیم که طی آن هر کس که دوست داشت هنگام سال تحویل در خانه باشد در خانه می بود و بعداز سال تحویل به آن هایی که دوست داشتند سال تحویل را در مسجدسفارت باشند ملحق می شد تا با آنها شاهد برنامه هایی طنز و زیبا و دل نشین باشند(ما هم جزو آن ها یی بودیم که سال تحویل در خانه بودیم و بعد به مسجد رفتیم) .در مسجد همگی با هم دور سفره ی هفت سینی که توسط همه ی اعضای سفارت چیده شده بود جمع شدیم وعکس یادگاری گرفتیم وهم چنین قبل از آن  برنامه هایی طنز و جالب تماشا کردیم، که توسط پسری به نام محمد که چهارم ابتدایی است ودر کار طنز مهارت واستعداد خاصی دارد ، اجرا می شد .

خلاصه وخوب ومفید                    گفتم از سال تحویل

قافیه نداشت نه؟! اما این یکی داره:

درسته که همگی دور از وطنیم اما همگی هم وطنیم


ارسال شده در توسط Nilo0far R

اگر یادتان با شدمن مطلبی درباره عید نوروز وکره شمالی نوشتم(هم اکنون این مطلب در آرشیو است) و در آن درباره عیدنوروز و کره شمالی توضیح دادم وگفتم که  درآینده مطالبی در باره چهارشنبه سوری و ... در این وبلاگ به نمایش گذاشته خواهد شد؛حالا این هم چهارشنبه سوری اما در کره شمالی:

همان طور که می دانید ازجمله رسم های ما ایرانی ها برگزار کردن مراسم چهارشنبه سوری است که از آیین زرتشت به جا مانده است؛ ما ایرانی های ساکن کره شمالی نیز به خاطر این که ایرانی بودن را فراموش نکنیم این رسم ها را در این جا اجرا می کنیم. مراسم چهارشنبه سوری هم از جمله ی این مراسم هاست .

 ما در شب چهارشنبه(شبی که فردای آن روز چهارشنبه بود)یعنی 22/12/85 برای اجرای مراسم چهارشنبه سوری آماده شدیم ،به همین منظور در این تاریخ ساعت هفت همه ی اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی که جمعاًهفت الی هشت خانواده  می شدیم در حیاط سفارت برای اجرای مراسم جمع شدیم وطبق رسومات سه آتش پشت سر هم  درست کردیم وشروع کردیم به پریدن از روی آن ها وگفتن: « سرخی تو از من زردی من از تو»

بعد از آن هم بچه های سفارت فشفشه روشن کردند و به قول معروف آتش بازی کردند.(البته نه از نوع خطرناک)

سپس تعدادی سیب زمینی را که میان فویل ( از جنس آلومینیوم  ) پیچیده شده بود ،در میان آتش که حالا تبدیل به ذغال هایی شده بود ،قرار دادیم؛(این را ذکر کنم که این کار جزو مراسم چهارشنبه سوری نیست ).

خلاصه آن شب خیلی خوش گذشت (جای شما خالی ).وما پس از خوردن سیب زمینی ها پخته شده راهی خانه شدیم واین خاطره در ذهن من همیشه باقی خواهد ماند.امیدوارم شما هم در ایران ،دروطنتان چهارشنبه سوری جالب ودور از خطر را برگزار کرده باشید.


ارسال شده در توسط Nilo0far R

سلام، همان طور که می دانید من الان در کره شمالی به سر می برم و باید عید نوروز را دراین جا سپری می کنم .می خواستم مطالبی درباره ی این جا وعید نوروز برای شما بگویم.

اول این را بگویم که: مردم کره شمالی خودشان سال نوو جدیدشان ومناسبت انتخاب این زمان برای  آغاز سال جدید با ما ایرونی هاتفاوت دارد.کره ای هاآغازسال جدیدشان حدود یک ماه پیش بود که جشن مفصلی هم به خاطرش برگزار کردندومناسبت قرار دادن آن روز به عنوان  آغازسال جدید

برایشان تولد رهبر شان کیم جونگ ایل بود؛که این خودش یک تفاوت اصلی میان عید نوروز ما وسال نو آن ها است ؛چون که ما ایرونی ها اعتقاد داریم با آغاز بهار وزنده شدن دوباره زمین سال هم نو می شود وبه خاطر همین آغاز سال نو و جدید برای ما هم زمان با آغاز بهار است.

(این توضیحات برای این بود که بدانید ایرانی هایی که در خارج از کشور هستندعید نوروز را کمتر حس می کنند اما در ایرا ن تقریبا از دوماه قبل، آمدن سال نو حس می شود.)

در کره شمالی ما ایرانی ها برای این که سنت های ایرونی وبه طور کلی ایرانی بودن را فراموش نکنیم تمام مراسم هایی که قبل از عید نوروز یا بعد از آن از جمله چهارشنبه سوری و روز طبیعت(سیزده بدر) و... را برگزار می کنیم .توجه داشته باشید که ما در حالی که این جا تعدادمان بسیار کم است (حدود 6-5 خانواده)این مراسم ها را به طور زیبا و دیدنی برگزار می کنیم ؛هم چنین در این جا خانه تکانی و مراسم دید وبازدید(از ایرانی ها) نیز انجام می شود.

این بود مطالبی از عید نوروز در کره شمالی .

 توضیحات هر یک از مراسم چهارشنبه سوری و... در آینده در این وبلاگ به اجرا گذاشته خواهد شد.


ارسال شده در توسط Nilo0far R