سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیلوفرآبی


(( همیشه با تو ))
خلوت شب
هو اللطیف
پر پرواز
ماهین خبر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
پتی آباد سینمای ایران
نور
اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن (عج)
عروج
هیئت
به دادم برس
سلام
خط بارون
داستان سرا
کلک بهار
نم نم بارون...
بیکرانه ها
امیدزهرا
تعقل و تفکر
دیوونه ی تنها
نگاهم برای تو
مسافره شب
حجاب
مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع)
طلسم شدگان
نامه ی زرتشت
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
DENIZ
دفترچه‏ی آبی
دهکده(دیگه بحث سیاسی نمی کنم)این وبلاگا مال تو فقط تو
خانه یکدلی
دلسرا
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
دنیای مقالات
برگ سبز
بی ستاره ترین شبهای زندگی...
رویای ناتمام
توکای شهر خاموش
مهراد
مادرانه
خدای که به ما لبخند میزد
پولاد آزادی
عاشقان جواد کاظمیان
یاد ایام
کسی که مثل هیچکس نیست
فاطمه زهرا کوچولو
کوثر
شاعرانه
اکنکار نغمه کوچک در آوای سکوت
اکنکار نغمه کوچک در آوای سکوت
نگرانی
نگرانی
** همیشه در قلب منی **
یه بچه مثبت فراری
علم و اسلام
بال شکسته
پویش سبز


سایت سده لنجان (شهر زیبای من )
دوست تو
انعکاس دل
زورقی در ساحل

جک اس ام اس ....
عکس
عصر ظهور در عصر نوین
گزیده ای از اخبار ورزشی از همه جا
:::.....اینجا همه چی پیدا می شه فعلا بیا تو.....:::
در دل نهفته ها
وبلاگ بچه های سوم افتخار

سلام امروز اومدم بحثی را که در نوشته های قبلیم شروع کرده بودم ادامه بدم البته با سؤالاتی دیگر :

الف- آیا حجاب فقط مخصوص ظاهر انسان است یا جنبه ی باطنی هم دارد ؟

ب- آیا حجاب فقط مخصوص خانم هاست ؟

در پاسخ به سؤال اول باید بگویم که :
از نظر من داشتن حجاب باطن بسیار مهم تر از حجاب ظاهر است ، چون که وقتی انسان حجاب باطن داشته باشه به این درک می رسه که حجاب ظاهر هم باید داشته باشه ولی برعکس این موضوع ممکن نیست ، زیرا بسیار بودندکسانی که 1-  به زور حجاب داشته اند .2-  تحت شرایط و عوامل خاصی ( نه به صورت ارادی ) حجاب داشته اند و...   بسیاری از این افراد باطنشون بسیار بی حجاب تر از ظاهرشون هست و در این صورت داشتن حجاب ظاهر باعث نمی شه که این افراد حجاب باطن نیز پیدا کنند، البته این گونه افراد اگر خودشون سعی کنند که حجاب باطن داشته باشند به حجاب ظاهری هم می رسند .
 ولی وقتی یک نفر حجاب باطن داشته باشه ، به این درک می رسه که حجاب ظاهر نیز باید داشته باشه ، چطور؟
وقتی انسان حجاب باطن داره و در واقع خودش را برای دوری از گناهان پوشش بده ( که معنی  اصلی حجاب باطن همین است ) عاشق خدای خودش می شه و با خدای خودش انس می گیره و در نتیجه برای رضای خدا هر کاری انجام می ده و  به خاطر همین دستورات خدا  را انجام می ده وبه  داشتن حجاب ظاهر هم که یکی از دستورات خداست ، عمل می کنه .( به امید روزی که همه حجاب باطن پیدا کنند )

واما پرسش ب:

 آیا حجاب فقط مخصوص خانم هاست ؟
 اگه از من جوابشو بخواهید که باید بگم :«خیر»  حجاب مخصوص آقایون هم هست ؛ حتما بعضی از شما این را خوندید خندیدید و گفتید یعنی آقایون هم باید چادر بپوشند ؟ باید بگم نه . آقایون باید در حد خودشون حجاب داشته باشند ، یعنی آقایون باید هم حجاب چشم ( که متاسفانه این روزها کمتر می بینیم ) را داشته باشند و هم حجاب پوششی ؛حجاب چشم که خودتون می دونید ، یعنی نگاه بد به خانم های نامحرم نیاندازند واما حجاب پوششی ؛ این روز ها این نوع حجاب هم کمتر در آقایون دیده می شه اما نه کمتر از حجاب چشم . حجاب پوششی برای آقایون از نظر من باید طوری باشه که جلب توجه نکنه . مثلا در فصل تابستون آقایون نباید دکمه  های پیراهنشون را تا آخر باز کنند ویالباس هایی که آستینش خیلی کوتاه است را نباید بپوشند ( البته منظورم از خیلی کوتاه، از آرنج به بالاست ولی لباسی که آستینش تا آرنجه از نظر من مناسبه )
البته این روز ها توی خانواده ها ، پدر و مادر فقط به حجاب دخترشون کار دارند ودر واقع پسرشون را رها کردند به طوری که هر کاری دلش می خواد می کنه ؛ اما این درست نیست . به نظر من خانواده ها باید به همون اندازه که مراقب دخترشون هستند که خطایی ازش سر نزنه باید مراقب پسرشون هم باشند  . امروزه پسر ها هم به اندازه دختر ها نیاز به مراقبت دارند
.

این بود عقاید من در مورد حجاب ظاهر و باطن و حجاب برای آقایون یا خانم ها .  حالا نوبت شماست . منتظر شنیدن نظرات و عقایدتون در این باره هستم .



ارسال شده در توسط Nilo0far R

چرا بی حجابی؟

سلام ، امروز اومدم تا بحثی را شروع کنم . اولین سؤالی که در این بحث مطرح می شه همون عنوانیه که برای این مطلب قرار دادم . واقعا چرا بی حجابی؟ چرا وقتی که آدم می دونه خدا در کتاب آسمونی خودش قرآن گفته که خانم ها و یا حتی آقایون باید حریم خودشون را حفظ کنند ، پاشون را از حریم خودشون بیرون قرار می دهند و به دستور خدای خودشون عمل نمی کنند ؟ واقعا چرا  ؟ چرا انسان باید به خاطر بعضی جنبه های دنیوی ، آخرت خودش را خراب کنه ؟ چرا آخرتی که با تلاش و کوشش و با انجام عمل خوب و رعایت حریم الهی و اجرای دستورات خدا می تونه به دست بیاد را به راحتی و با بی حجابی از دست می دهند ؟
من امروز اومدم تا این سؤال ها را با کمک شما بررسی کنم . البته اول نظرات من را در این مورد بخونید و بعد نظرات خودتون را بدید .

از نظر من انسان اگر به خدای خودش  اون قدر علاقه داشته باشه که برای رضایت او هر کاری بکنه دیگه چرا باید از دستورات او چشم پوشی کنه و کاری را انجام بده که خدا دوست نداره؟ البته  این را فراموش نکنیم که  خیلی از خانم ها و آقایون  به دلیل داشتن دوست های ناباب به این راه  کشیده می شند و خیلی ها هم به دلیل مدگرا بودن ! با صرف نظر از این دسته  به بحث ادامه می دم .
یک خانم مؤمن ویا یک آقای مؤمن اگر واقعا آخرت را قبول داره و دوست داره که سرانجام به بهشت بره چرا باید کاری را انجام بده ،که خدا گفته اگر این کار را بکنی به بهشت نمی ری ؟
چند وقت پیش داشتم نوشته های منتخب را می دیدم که چشمم خورد به نوشته ای که درباره مجازات های زن های بی حجاب بود ، یک خانم مسلمان وقتی می دونه که اگر بی حجاب باشه در آخرت چه مجازات های سخت و دردناکی را در پیش داره چرا باید راه بی حجابی را در پیش بگیره ؟
واما نتیجه : در آخر برای نتیجه این بحث می خوام این را بگم که یک فرد، اگر عاشق خدای خودش باشه ، اگر آخرت خودش را دوست داشته باشه ، اگر برای رضای خدا هر کاری بکنه ، اگر بدونه سرانجام بی حجابی چیه ، نباید دست به کاری بزنه که با اون کار آخرتش را تباه کنه .

منتظر نظرات پر مهرتون هستم .


ارسال شده در توسط Nilo0far R

سلام ، من امروز اومدم دلیل متلک انداختن پسرها به دخترها را البته از نظر خودم اعلام کنم .

متلک انداختن پسرها به دخترهای بی حجاب  خوب معلومه به دلیل بی حجابی شون هست . اما چرا بعضی پسرها یا بهتره بگم اکثر اون ها به دخترخانم های با حجاب نیز متلک می اندازند؟ این سؤالی بود که من از یک وبلاگ نویس که در مورد حجاب می نوشتند و مطلبشون در مورد حجاب و دخترهای بی حجاب بود پرسیدم . چرا که ایشون نوشته بودند دلیل متلک انداختن پسرها به دخترها تنها به دلیل بی حجاب بودنشونه و این جا بود که این سؤال برای من پیش اومد که  چرا پسرها به دخترها ی با حجاب نیز متلک می اندازند؟

ایشون مطلبی در این مورد نوشتند و در اون گفتند که ممکنه به دلیل این باشه که اون خانم چادرشو بد گرفته یا با پوشیدن کفش پاشنه بلند و یا مانتویی به رنگ روشن جلب توجه کرده و در نهایت پسره بهش متلک انداخته!

اما این جا بود که من با ایشون مخالفت کردم و گفتم که به نظر من همه دلایل شما درسته غیر از پوشیدن رنگ روشن . البته اون هم تا حدودی .منظورم از تا حدودی اینه که بعضی رنگ ها مثل آلبالویی و امثال این باعث جلب توجه می شه اما رنگ های روشنی مثل کرمی یا قهوه ای روشن و امثال این ها باعث جلب توجه نمی شه و این خوب نیست که آدم حتی توی جشن و سرور رنگ ها ی تیره ای مثل مشکی و غیره بپوشه .

به نظر من دلیل متلک گفتن پسر ها به دخترهای با حجاب همیشه تقصیر دخترها نیست . گاهی اوقات هم هست که دخترها با بهترین حجاب و کاملا سنگین در خیابان در حال قدم زدن هستند و یک پسر بهشون متلک می اندازه .این جا دیگه نباید تقصیر را انداخت گردن دخترها و در این جا به نظر من دلیل متلک انداختن پسرها به دخترهای با حجاب و با وقار با رفتاری کاملا سنگین اینه که پسر ها  می خواند اگر اون دختر ساده است و خام می شه اون را خام کنندو... اما این پسرها نمی دونند که دخترهای با حجاب اونقدرساده نیستند که با یک متلک انداختن پسر خام بشند و ...

راستی چند وقت پیش با یک دوست در این مورد گفت و گو می کردیم او می گفت به نظر من این دلیل هم می تونه باشه که دخترهای بد حجاب اونقدر زیادشدند که پسرها دیگه توجهی بهشون نمی کنند و رو آوردند به دخترخانم های با حجاب. به هر حال هر کس یک نظری داره . من نظرم را در این مورد گفتم . خوشحال می شم نظر شما را هم در این مورد بدونم.

 


ارسال شده در توسط Nilo0far R